المعهد العالي للتكنولوجيا ببنها .... منتدى طلبة المعهد
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

المعهد العالي للتكنولوجيا ببنها .... منتدى طلبة المعهد

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

•·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
الطريق الى الجنة

الطريق الى الجنة

•·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • Empty
مُساهمةموضوع: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالأربعاء مارس 11, 2009 3:27 pm

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

كتيييييييييييير اوي لما بنسمع كلمه انتوا جيل فاشل

الزمن اتغير ومعدش زي زمان...........ياريت ترجع ايام زمان

كانوا الناس اخوات..........وكل شئ له طعم

وكتير اوي بنسمع في مجالس الكبار ان احنا جيل ميتحملش المسؤليه

وزمنا كله زمن الاتكال والاعتماد على الغير

ونسمعهم بيتحسروا على ايام زمان

ويصفونا ويصفو زمنا بكل حاجة فيه غريبة

فهل بجد نظرتهم صحيحة ام متجاوز فيها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وهل هم حقا محقين في الي بيقلوه؟

وهل يخلو زماننا من كل شئ جميل

وانا اعتقد ان جيلنا جيل ناجح جدا وعنده حماس عالي
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالأربعاء مارس 11, 2009 4:58 pm

الكود:
وانا اعتقد ان جيلنا جيل ناجح جدا وعنده حماس عالي

أنا مختلف معاكى فى النقطة دى ومختلف جدا كمان

احنا جيل سلبى اوى مقارة بالأجيال اللى قبلنا

وهقولك السبب
شوفى المرحلة التاريخية اللى احنا فيها وقارنيها بالمرحلة التاريخية اللى كان فيها اهالينا

هم اتولدوا فى زمن الحرب
واحنا اتولدنا فى زمن هيفاء

هم اتولدوا فى زمن الترفيه فيه مكنش اكتر من خروجة وكيس ترمس على الكوريش
واحنا اتولدنا فى زمن الترفيه فيه مش اقل من فسحة فى دريم بارك او رقصة بريك دانس فى ديسكو كبير

هم اتولدوا فى زمن الغالب فيه الاغانى الوطنية واتربوا على حب البلد دى
احنا اتولدنا فى زمن اغانى مروة ونانسى عجرم والمخنث اللى اسمه تامر حسنى
وكتير اوى تسمعى واد حليوة كدا فى سن الشباب بيقول نفسى اهاجر واسيب البلد الزبالة دى

اكيد فيه فرق والفرق لصالحهم فى كل حاجة إلا حاجة واحدة بس
الإلتزام

زمان من 30 او 40 سنة كانت مصر بتمر بمرحلة صعبة جدا
بيسموها فى كتب التاريخ الحقبة الانفتاحية
الستات بقت تلبس قصير وتخرج بملابس اشبه ما تكون بالمايوهات والرجالة بدأوا يلبسوا الملابس الضيقة ويرقصوا تانجو ( رقصة السبيعينيات ) وينفتحوا بقى

اما دلوقتى فما شاء الله الحجاب انتشر بشكل واسع اوى
والالتزام نسبه كل يوم فى الزيادة
والدعوة شغالة شغل زى الفل

وكمان زمان كنتى تلاقى درجات حلوة فى الفيزياء
12 مثلا
دلوقتى محدش بيزيد عن 8

يالهوى
دنا لو جبت 8 انتحر
ههههههههههههههههههههههههه
http://bhit1.tk
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالأربعاء مارس 11, 2009 5:00 pm

وبعدين نسيت اقولك حاجة مهمة اوى

انتى لما هتكبرى ان شاء الله وتبقى ام هتقولى على اولادك نفس الكلام

انتى هتبقى نضجتى بعض الشىء وهم لسة عيال

وفرق العقليات بيولد حاجة اسمها صراع الاجيال
دا كلام علم النفس مش كلامى

يعنى اسألى ماما او بابا وقوليلهم كدا هل اجدادك كانوا بيقولولهم نفس الكلام دا ولا لأ

اكيد هيقولولوك اه
engsamar

engsamar

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالأربعاء مارس 11, 2009 8:05 pm

اه فعلا كانوا زمان نسبة التدين قليلة جدا
ودلوقتي بقت الفجوة الموجودة بين الاباء والابناء كبيرة وكمان نسبة الحوار بين الاباء والابناء في اي بيت بقت قليلة ويكاد انها تكون انعدمت في بيوت كتير
بس مشكلة الجيل ان هو ماتعرضش ان هو يتحمل مسئولية هو اتولد في هجتمع فيه كل وسائل الترفيه
وعايز كل حاجة عنده مش عايز يتعب
علي اد كده في ناس طلعانت عنيها
بقي المجتمع مافيهوش وسطية
بصراحة زمن غريب
وعلي قد العلم اللي وصلوله الا ان التكنولوجيا بقت تخلي الانسان في عزلة علي الناس
الموضوع كبير وشاكله كتير دا عايز فلاسفة ومحللين نفسييين
الطريق الى الجنة

الطريق الى الجنة

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالخميس مارس 12, 2009 7:44 am

بس يمكن انا بختلف عنكم في التفكير

لاني بنظر للجيل الحالي نظره كلها ايجابية وامل واستبشار وده اكيد هي الي مخلياني بقول ان جيلنا احسن من الجيل الي فات .

يعني مثلا زمان كان عندهم صلات الدنس(الديسكو) حاجات جديدة بنسبلهم وكتير من الشباب والبنات كانو بيتجهو الي هناك
كمان البس بتاع البنات عادي جدا (ميني جيب) والاولاد البس الضيق
احنا برضه الايام ده انتشر عندنا الفضائيات والاقمار الاروبية والانفتاح العام على النت وده ميزة مش كويسة عندنا وعندهم يعني زي مهما عندهم حاجات مش كويسة احنا عندنا حاجات مش كويسة وبعدين ما شبابنا وبناتنا يعني لبسهم دلوأتى مهو بقى زي لبس زمان وده الي بنشفو كل يوم يعني زمنهم برده بناخد منه حاجات مش بعيد عنهم ولا حاجة والدليل واضح زي الشمش..

ولكن مع ده كله بنلاقي ان نسبه الالتزام في زيادة كبيرة جدا ماشاء الله لا قوة الا بالله ومعاهد اعداد الدعاة كترت اووووووووي ودور القرأن كترت جدددددددددا والشباب والبنات الداعيات كتروا جدا امثال الشيخ محمد الصاوي والاستاذة نواره هاشم وغيرهم كتييييييييييير جددددددددددا

مع ان زمان الازهر برضه كان شايف شغله تمام التمام والمدارس الازهرية كان لازهم الطالب يدخل المدرسة وهو لابس الزي الازهري الرسمى(العمه)وكان علمائنا يسافرو بره ويعلمو الدول التانية .

والله يا جماعة جيلنا مليئ بالنماذج المشرفة
وبعدين دلوأتى بنلاحظ انتشار الجمعيات الخيرية الكتير واذا اتكلمت عنها قدام اي شب وكما اي بنت بتلاقي عمال يسأل هي فين وبتعمل ايه وهل فيها اختلاط ولا لأه وبيعرف مكانها وبيروح يسجل فيها يعني ده ابسط مثال

يعني مثال صغير جدا اكيد كلنا نسمع عن جمعية رسالة والاصل بتعها في القاهرة تعالو معايا وشوفو شباب هندسة القاهرة عملو ايه

•·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • 990661191

http://yomgedid.kenanaonline.com/posts/6303

وده نموذج يشرف شبابنا ولا لأه ويقول فعلا ان شبابنا شباب ايجابي.

انا معاكو ان في ميزه قي شبابنا وهي انه بيعتمد على غيرة بس والله مش كلهم .

اما حته اختلاف وجهات النظر بين الاباء والابناء فديه لازم تكون موجودة في كل عصر وكل زمان وده راجعة لكل ام واب ازاي ربو اولدهم من الاول والله اذا كانت التربية صح والتنشئة صح مش هيعانو واذا قبلتهم اي مشكلة مع اولادهم سهل جدا تتحل
الاب والام لازم يخاوا اولادهم زي ماالمثل بيقول (ان كبر ابنك خويه)والحمد لله الميزة ده بلقيها عندنا والحمد لله ونفسي القيها في كل البيوت لازم يكون في مجال للتشاوربين الطرفين وكمان حلو اوووووي انك تتكلم مع ولدك او ولدتك وكأنه واحد صحبك وتفضفضلو عن كل حاجة وهو بحكم خبرته هيوجهك بطريقه غير مباشرة وتخليك مقتنع جددددددا وده الطريقة الي لازم كلنا نستعملها مستقبلا ان شاء الله وده الطريقة الى ولدي وولدتي اتربو عليها من وهما صغيرين وربونا عليها احنا كمان يعني مش حاجة جدية ولا حاجة. ولكن في عيب ان في اولاد وبنات ربنا يهدينا ويهديهم جميعا اصواتهم بتعلى على اولياء امورهم وانت ان شفتهم والله انا بذات بكون عايزة اضربهم على الادب الى هما فيه بس برضه الغلطت في الاول من التربية وان الاب والام مخاوش اولدهم من صغرهم وعرفهم الصح من الغلط وان الادب يكون ازاي.

تعالو بقى شوفو ايام زمان الاب اذا طلب من ابه جاحة والولد منفذهاش (عينك متشوف الا النور) بالعصاية واشتغل هو اكيد ان ده حاجة حلو مش وحشه حكاية ان الولد ميردش على ابوه ولا يعلي صوته وصمعا وطاعة يابابا بس مش بطريقة ده يعني ارجع واقولو ان زي مزمنهم كان فيه عيوب زمنا برضه في عيوب
وزي مزمنهم في ميزات فين زمنا ملييييييييييييئ بالمميزات

وبعدين اختلاف الرأي لايفسد للود قضيه

الطريق الى الجنة
الطريق الى الجنة

الطريق الى الجنة

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالخميس مارس 12, 2009 8:18 am

وكلامك صح فعلا يا بشمهندسة ان التكنولوجيا بقت بتخلي الواحد في عزله عن الي حوليه بس الشاطر الي يقدر يربطت بين التكنولوجيا والواقع الي عايش فيه وبكده يقدر يكون قدوة للحوليه

كمان في نقطة مهمه جدا وهي زمان برده كان في اختلاف في الطبقات ابن الباشا والانسان المتوسط والانسان الفقير
لكن في اختلاف في الطبقات في زمنا ده وده الي بنلاحظوا دلوأتي وبذات في الوظايف ابن مش عارفه مين قبل الناس كلها والي معاه وسطه يبقى امه دعياله وبصراحة ده عيب في الزمن ده لان زمان مكنش فيه وسايطت بالطريقة الي بنشوهفا الايام ده .يعني زي معندهم مشكله في النقطة ده احنا برضه في في مجتمعنا مشكلة في النقطة ده بس على اوسع شويتين
وبعدين في حاجة في غايه في الاهمية انا مبحبش حته اختلاف المستوى او الطبقات لان مفيش فرق بين اي انسان على الاخر الا في شئ واحد بس وهو التقوى زي مالحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم اخبر (لافرق بين عربي ولا اعجمي الا بالتقوى)يعنى من رأي ان حته المستويات الغريبة ده محدش يتكلم فيها لانه مفيش حاجة اسمها كده.

وفي حاجة كمان وهي ان شبابنا دلوأتي بيتنيه وراء الشئ لحد ميعرف هو جه من فين وده ميزة حلو برده مش وحشه .
star ahmed

star ahmed

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالخميس مارس 12, 2009 2:01 pm

اخوانى : اول كلامى سلام

انا معاكى اوكى الزمن اتغير وزمنا مختلف عن الزمن الى قبلنا وبردة الزمن الى جاى هيبقى مختلف عن زمنا وهكذا بس دى سنة الحياة كل جيل مختلف عن الى قبلة بس فية كلمة قلتيها ان هذا الجيل لا يتحمل المسؤلية طبعا انا معاكى ان فية ناس مش بتتحمل المسؤلية وان كانوا اكتر بس بردة فية ناس تتحمل المسؤلية نعم قلة ولكن يوجد وليس شئ معدوم وجودة .....واوافق البشمهندس احمد على ان كل جيل لة سلبياتة وهى الى بتطفوا على السطح طبعا ...
والسلام عليكم
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالخميس مارس 12, 2009 3:19 pm

انا معتعرض على وجهة نظرك بخصوص ضربب الوالد لولده زمان

النبى صلى الله عليه وقاله وسلم قال
ضرب الوالد لولده كالماء للزرع

هو احنا بوظنا من شوية ؟؟؟؟؟
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالخميس مارس 12, 2009 3:29 pm

وكمان عندى تعليق على جمعية رسالة الخيرية

موقفها من موضوع ختان البنات مش تمام

سورى فى التعبير بس مش دى اللى تديهالنا مثال للشباب الواعد
اى حد ضد ختان الابنات من وجهة نظرى الشخصية إنسان منحل
الطريق الى الجنة

الطريق الى الجنة

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالخميس مارس 12, 2009 4:21 pm

جزاكم الله خير على تفاعلكم في الموضوع

بس اود الفت الانتباه لحاجة مهمه بعض الشئ وهي اني معترضتش على موضوع ضرب الاباء للأبناء وقلت تعالو بقى شوفو ايام زمان الاب اذا طلب من ابه جاحة والولد منفذهاش (عينك متشوف الا النور) بالعصاية واشتغل هو اكيد ان ده حاجة حلو مش وحشه حكاية ان الولد ميردش على ابوه ولا يعلي صوته وصمعا وطاعة يابابا بس مش بطريقه

يعني مؤلتش ان الضرب ده شئ خاطئ بس انا نقطة اعتراضي وهي حته الضرب المبرح الشديد لكن الضرب مطلوب مش مرفوض .

في حاجة كمان وهي اني اول مره اعرف ان جمعية رسالة الخيرية تكلمت في الموضوع الي المديرنا اتكلم عنه ولان الموقع الي انا حطاه مش موقع رسالة اعتقد ان ده مقال حطه الموقع واسمه ( بوابات كنانة اونلاين .يوم جديد) ملهاش دعوة جمعية رسالة وانا شخصيا معرفش ان كانت الجمعية تأيد الكلام ده او ضده مقرأتش بقية المقالات
وده هو موقع جمعية رسالة

http://www.resala.org/

وبعدين مش محل اختلاف .
غير جمعية رسالة عندنا جمعيات كتير واولهم طبعا (جمعية انصار السنة) وده افضل الجمعيات طبعا ومن غير نقاش ودرها كبييييييييييييييير جدا ومعروف ومشاء الله لا قوة الا بالله فيها نسبه كبيرة جدا من شبابنا وبنتنا وليها فروع كتيرة ويشهد لها الجميع بدلك فهي الحمعية الام وده دليل برضه ان الصحوة الدينية في مجتمعنا ممتازة جدددددددددا وان شبابنا وبنتنا عنده طموح وامل.

http://elsonna.com/index.asp

وجزاكم الله خير
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالخميس مارس 12, 2009 6:58 pm

يا ستى صعب انك تلاقى حد بيضرب ابنه ضرب مبرح

انتى فاهمة الفرق بين الضرب الموجع والضرب المبرح ؟؟؟؟؟
هقوله علشان نختصر على نفسها

الضرب المبرح زى ما بيقول النبى صلى الله عليه وآله وسلم فى شأن ضرب الرجل لزوجته لتأديبها
ضربا غير مبرح

والعلماء فسروا كلمة مبرح بأنه الضرب الذى لا يترك أى علامات فى الجسد
وحديثا ميثاق حقوق المرأة فى الامم المتحدة اقرت هذا التعريف كما هو
سبحان الله احنا سبقناهم بألف ونص عام

اما الضرب الموجع فهو كل ضرب يسبب أذى جسدى دون ترك علامات
الاذى الجسد بيتمثل فى الوجع او الألم اللى بيحس بيه الشخص اللى بينضرب

يعنى لو انتى ضربتى نفسك هتبقى اذيتى نفسك جسديا
لإنك وجعتى نفسك

فالضرب الموجع هو كل ضرب غير مبرح ينتج عنه أذى جسدى

طب هل فيه ضرب مبينتجش عنه ألم جسدى
اه فيه
طب زى ايه الضرب دا وايه لزمته ؟؟؟؟؟؟

اقولك انا

انا كشخص مسلم عايز اطبق سنة النبى صلى الله عليه وآله وسلم فى تربية زوجتى
زوجتى غلطت غلطة كبيرة تستحق العقاب
اعاقبها ازاى ؟؟؟؟

اولا انصحها
ثانيا اهجرها فى المضجع ( يعنى منامش معاها فى نفس المكان )
ثالثا أضربها
والضرب بيبقى مراحل

يمكن اول حاجة هى مرحلة السواك
الوخز بالسواك

طب السواك دا عبارة عن ايه ؟؟؟؟؟

حتة خشبة صغيرة من نوع خاص من الخشب يسمى خشب الارك
طولها حوالى 10 سم
وقطرها حوالى واحد سم

تفتكرى الضرب بحاجة زى دى يوجع ؟؟؟؟؟
هو اشبه فى الحجم ما يكون بالقلم اللى بتكتبى بيه
لو حد ضربك بالقلم هيوجعك الضرب ؟؟؟؟؟؟

طبعا مش هيوجع ولا حاجة
بس ايه لزمته طالما مش بيوجع؟؟؟

دا بيسبب أذى نفسى
الست لما تكون بتحب زوجها وبتخاف على زعله وهو يضربها بالشكل دا بتبقى الضربة دى ليها معانى كتيرة اوى بالنسبة للطرفين

يعنى هى هتحس انها مقصرة فى حقه
وغلطانة اوى اوى
رغم كدا هو قابل غلطتها دى بالحب اللى امرنا بيه النبى ( أحبوا نساءكم )
فتحس على دمها واحتمال كبير اوى تنهار من البكاء

دا لو بتحس يعنى

لكن احنا مبنحسش للأسف
مش معقولة اهالينا يضربونا بالسواك
فضلا عن انهم ميضربوناش خالص

الصح ان الولد يتربى على سياسة الجزاء والعقاب
كلها الكام سنة الاولانيين فى حياته وبعد كدا حياته كلها هتتظبط
هتلاقى شخص ملتزم وراجل بجد

ومش مشكلة الكام سنة اللى كان بياخد فيهم ( علق من أبوه )
علقة تفوت ولا حد يموت

انا عن نفسى لما ابقى دكتور فى المعهد ان شاء الله هبقى ألبس حزامين وانا جاى الجامعة
حزام للطلبة والحزام التانى هفضل لابسة علشان انتو عارفيننى تخين جدا ولو مشيت من غير الحزام هتحصل بلاوى
ههههههههههههه

سلامنجة
engsamar

engsamar

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالخميس مارس 12, 2009 10:55 pm

والله فعلا لو النسان اتربي علي سياسة الجزاء والعقاب
هيطلع شخصية كويسة ولو اتربي كمان تربية اسلامية
بشرط مايكنش فيها شئ من التزمدوالتعصب ولو الانسالن اتعلم ان هو يبدي رايه
ومايخافش واتعلم لغة الحوار والاسلوب في الحديث والتعامل مع الاخرين
هيبقي شخصية كويسة

في اقتراح تعالوا نعمل موضوع جديد ويكون ثابت نقترح فيه مشكلة من المشكلات اللي في المجتمع ونشوف ايه ممكن تبقي حلولها واقتراحتنا واراءنا لحل وتطوير المشكلة دي
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالخميس مارس 12, 2009 11:00 pm

اقتراح هايل يا بشمهندسة
الطريق الى الجنة

الطريق الى الجنة

مُساهمةموضوع: رد: •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •   •·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· • I_icon_minitimeالجمعة مارس 13, 2009 9:51 am

engsamar كتب:

في اقتراح تعالوا نعمل موضوع جديد ويكون ثابت نقترح فيه مشكلة من المشكلات اللي في المجتمع ونشوف ايه ممكن تبقي حلولها واقتراحتنا واراءنا لحل وتطوير المشكلة دي

جزاك الله خير
فكرة حلوة يلا اقترحي موضوع وانا معاكي فيه ان شاء الله . ولا اقترح انا ؟؟؟ ا
اقترحي انتى المرادي .
على فكرة رأيك حلو جدا معايا في الموضوع

جزاك الله خير

•·.·´¯`·.·• (هل احنا جيل فاشل!!!!!!!!!!! ) •·.·´¯`·.· •
صفحة 1 من اصل 1